I forbindelse med min flytning fra Aarhus til København modtog jeg et tilbud fra TDR Denmark, som jeg tog imod. Aftalen var, at de skulle ankomme i min lejlighed om torsdagen i Aarhus kl. 14, opbevare mine ting på deres lager natten over på Sjælland, og aflevere tingene på adressen i København dagen efter kl. 16. Om torsdagen ringer de kl. 14:30 og siger de først kommer kl. 15. Det ender dog med, at de først er ved mig kl. 17, og det er ikke dem der opdaterer mig i løbet af disse timer, men mig selv der må skrive, hvor de bliver af. Dagen efter sidder jeg på færgen på vej mod København, da de ringer kl. 13 og fortæller mig, at de igen vil være forsinket. Istedet for at komme kl. 16, kan de først komme med mine ting kl. 23. Sammenlagt ender min flytning altså med at være 10 timer forsinket. Oveni dette er det heller ikke sjovt at flytte ind i et lydt lejlighedskompleks med naboer kl. 23-24 om aftenen. Jeg kom først i seng omkring kl. halv to den nat. Da de kl. 24 har overstået flytningen vil de have deres betaling, og jeg siger, at jeg synes et afslag er på sin plads grundet de 10 timers forsinkelse. Derudover har jeg ikke lyst til at betale dem før jeg i fuldt dagslys kan se, om de har passet ordentligt på mine ting. Jeg var nemlig ikke tryg ved dette, da de ikke mødte op i en reel flyttebil, men i en varevogn fra Lej-Et-Lig. Efter flytningen kunne jeg konstatere, at der var lavet mærker i væggen i lejligheden i København, gulvet var ridset flere steder i Aarhus og et arvestykke, et horn fra en sværdfisk, var blevet beskadiget. Jeg gør firmaet opmærksom på dette, understreger jeg kræver et afslag, men jeg får at vide, at det er pure opspind (jeg har billeder og fysiske beviser...), og at en forsinkelse er helt normal. Jeg er helt med på, at der kan opstå forsinkelser, men ikke på 10 timer. Hvis de mener dette er normalt, synes jeg, at de skal gøre opmærksom på dette, når man indgår en aftale. Derudover mener firmaet ikke, at jeg skal have et afslag, da jeg faktisk havde flere ting der skulle flyttes, end jeg havde gjort opmærksom på, og at den reelle pris derfor faktisk var en helt anden. Dette var ikke noget, jeg var opmærksom på, og det var heller ikke et problem, før jeg begyndte at kræve et afslag. Til sidst overførte jeg pengene, da kommunikationen var ubehagelig, jeg konstaterede, at vi ikke var et match, og jeg får at vide, at der ikke findes noget flyttefirma der er et match til mig - jeg har nu haft rigtig gode erfaringer med de sidste tre transportfirmaer, jeg har benyttet mig af. Det eneste gode ved oplevelsen er, at mine ting blev flyttet - tak for det. Det mente firmaet nemlig ikke, at jeg havde sagt. Jeg var nok en smule presset... :-)